Proiecte realizate prin inițiativă cetățenească

Incurajarea transportului public prin reducerea timpilor de deplasare – benzi speciale autobuze(proiect pilot)

Aprobat

Categorie
STRATEGIE/PLANIFICARE URBANĂ
Initiator
Daniel Niculae
Durata estimata
1 luni
Buget estimat
4.000 euro

Distribuie proiectul

Facebook
Twitter

Descrierea proiectului

Benzi speciale pentru autobuze

Incurajarea folosirii transportului in comun este de dorit daca dorim sa avem un oras "al oamenilor" in care masina personala sa nu mai fie mijlocul de transport favorit.
Una din problemele indicate de multi cetateni este aglomeratia in trafic. De aceeea foarte multi prefera confortul masinii personale. Crearea unui sistem de transport public rapid si predictibil ar face ca multi dintre locuitori sa se indrepte catre acest tip de transport, iar benzile unice fac ca autobuzele sa ofere acea rapiditate si predictiblitate necesara.
De asemenea, tinind cont de experienta altor orase, iar Bucuresti este o buna referinta , trecerea terbuie facuta gradual astfel ca toata lumea sa observe beneficiile acestei abordari fara a crea socuri in transportul zilnic.
Astfel propun ca proiect pilot introducerea benzii unice pe strada Caracal, pe sensul de mers spre centru orasului de la statia de autobuz Banie pina la sensul giratoriu intersectia str. Caracal cu str. H. coanda, str. Potelu.
Aceata zona este ideala pentru acest proiect pilot deoarece:
- are trei trasee de autobuz: 1, 3, 25 si in plus cursele speciale.
- la ore de virf este foarte aglomerata.
- banda 1 este blocata spre final fapt ce produce aglomeratie in zona sensului giratoriu.
-banda 1 nu poate fi folosita pentru parcare in zona unitatilor militare.
Avantaje directe:
- reduce timpul de asteptare in trafic pentru autobuze de la 10min la 1 min.
- previne incidente in trafic in zona sensului giratoriu, toti soferii fiind obligati sa foloseasca exclusiv benzile 2 si 3.
Avantaje indirecte:
-stabilirea unui plan de introducere a benzilor unice intr-o zona in care impactul imediat asupra traficului existent poate fi considerat mediu invaziv.

Mod de implementare:
- marcarea traseului cu semne rutiere si marcaje pe partea carosabila pentru a semnaliza banda unica pentru transportul in comun.(a nu se delimita fizic banda pentru autobuze)
- semnalizare de acordare de prioritate pentru participantii la trafic de pe banda 2 pentru cei de pe banda unica in zona sensului giratoriu.

Continuitatea proiectului :
- proiectul se poate continua intr-o etapa ulterioara cel putin pe str. Caracal pina la intersectia cu str. Vantului.

Beneficiarii proiectului

toti cei care folosesc traseele mentionate mai sus

Localizarea proiectului

Implicarea initiatorului in proiect

n/a

Prin accesarea site-ului nostru sunteți de acord cu utilizarea cookie-urilor, ceea ce ne permite să ne analizăm preferințele și să vă propunem servicii personalizate adaptate nevoilor dumneavoastră.

Modifica setarile